8. januar 2007

Det visste du ikke!

Etter en ufin takling i kommentarfeltet hos Alliene, ble jeg straffet hardt. Hun rett og slett tagget meg. Jeg tar det som en mann, og prøver å snike meg unna....-eller nei. Jeg hopper i det.

Her er fem ting du kanskje ikke visste om meg. Den ene visste jeg ikke engang selv, og er trolig ren, skjær og ondsinnet løgn:

1. For over 13 år siden ble jeg sjekket opp på byen av en sjarmerende dame. Etter to dager flyttet hun inn i leiligheten min på Grünerløkka. Etter noen uker skjønte jeg at hun hadde flyttet inn. Vi deler fortsatt seng og postkasse, og har to fantastiske barn.

2. Jeg har i mange år pendlet daglig til og fra jobb (til sammen 16 km), på in-lines om sommeren og sykkel om vinteren langs en av Oslos mest aggressivt trafikkerte veier (Ring 2), uten vær- og føreforbehold, og uten alvorlige uhell.

3. Jeg har, med in-lines på bena, kollidert med en bil. Skylden var utelukkende bilførerens, etter en plutselig og umotivert kryssing av sykkelstien. Rettferdigheten seiret: Jeg lagde bulk i bilen, og slapp selv unna med skrekken.

4. Jeg har krysset Biscayabukta i novemberstorm i en 45-fots seilbåt. GPS og kartplotter tok kvelden, og vi måtte navigere på gamlemåten med papirkart og kompass. Ved hjelp av godt sjømannskap og/eller flaks kunne vi, etter nesten tre døgn, ankre opp ved Brest i Bretagne, mange erfaringer rikere.

5. I løpet av seks hektiske sommeruker for en del år siden var jeg innom samtlige byer i Norge, bortsett fra Kristiansund. Reisen var i jobbsammenheng og ble gjort med bil.

Tror du på meg...?

15 kommentarer:

Anonym sa...

"langs en av Oslos mest aggressivt trafikkerte veier (Ring 2)"

Og hvem var det som stod for den aggresjonen, sa du? Bilene eller en desperado på inlines som staker frenetisk nedover Grenseveien til Carl Berner idet han er iferd med å bli forbikjørt av en blondine i grønn Rover?

Jeg bare lurer...

Rambukk sa...

Jeg holdt deg da unna helt til Torshov! (Idet den grønne-blonde Roveren dro ifra og forsvant rundt en sving, kastet jeg meg rundt nærmeste lyktestolpe, spyttet blod og hev etter pusten..)

EarlGrey sa...

Hmm.. Femmeren virker som en umulig oppgave (hvor mange steder i landet har egentlig bystatus..husk at nå er tom Lyngdal definert som by..og de har en ku som "kommunemaskot"!)

Så da må det bli fem. Resten virker da temmelig naturlig for en aktiv mann i sine beste år :o)

Rambukk sa...

Earlgrey, merk deg frasen "for en del år siden".., før Lyngdal og Åndalsnes ble byer. Men takk for presumpsjonen om min vitalitet!

Rigmor sa...

Jeg tør ikke gjette. Jeg skylder på at jeg ikke vet hva in-lines er. Haha.

Laila sa...

Enig med EarlGrey. Det må bli femmer'n.

Rambukk sa...

Rigmor, rulleskøyter med fire hjul på rekke.

Anonym sa...

Tja, tja, tja... Nr. 2 ("uten alvorlige uhell") og nr. 3 ("kollidert med bil") virker, av en eller annen grunn, noe slevmotsigende på meg.
Æsj! Egentlig tror jeg på alle 5 påstandene, men går for magefølelsen som sier at det er noe muffens med nr. 2.

EarlGrey sa...

For en del år siden ja..men hva i alle dager skulle du i alle disse byene da?

Vital eller ikke - jeg går fortsatt for femmeren, og skulle det mot formodning være feil, så bør du i alle fall ha en god forklaring på seks ukers hektisk reisevirksomhet ;o)

Og hvorfor i all verden droppet du i såfall Kristiansund, "Byen som nyter livet"??

alliene sa...

Oi - dette var ikke så lett!

Jeg går mot strømmen og satser på sjø(røver?)-historien...

Anonym sa...

Jeg hadde store problemer med å ta meg rundt i Oslo på vinterstid i høye hæler - jeg kan ikke forstå at det er mulig å sykle. Eller??

2'ern. Det må bli den :)

Esquil sa...

droppet kanskje kristiansund fordi krifast ikke var på plass ennå, så du måtte tatt ferje?

ikke vet jeg. enig i at femmeren er mest usannsynlig. men jeg satser på at det er noe bløff med lovestoryen, altså eneren.

Anonym sa...

Jeg tror det er noe lureri med disse byene, altså. Kanskje besøkte du Kristiansund også?

VamPus sa...

Hah! Å bruke et meme til å skryte uhemmet av sine sportslige prestasjoner er jaggu bra. Jeg stemmer på 5'ern!

Rambukk sa...

Vampus, noe må jeg da ha igjen for å bevege meg ut i meme-myra igjen!