6. mars 2006

Ta vare på vinteren?



Tenk deg at du sitter foran peisen rundt år 2060, med barnebarn og barnebarns barn på fanget og forteller fra gamledagers vintre, da det var snø.

Tenk deg at du tar frem et skrin, blåser bort litt støv og lar barna åpne det.

I skrinet ligger et av snøflakene som falt vinteren 2006.

Med litt superlim, litt kulde, litt snø og et snev av tålmodig nerdefaktor, er det faktisk mulig å lage et snøfossil.

Popular Science Magazine viser hvordan.

Spennende. Rambukk foretrekker nok likevel å ta seg en skitur mens snøflakene ennå er Blå Swix-kompatible.

4 kommentarer:

Alveslottet sa...

Fascinerende idé, egentlig...

Men jeg tror jeg heller ville tatt vare på en av sommerens solstråler.

Måtte de komme snart :-)

Anonym sa...

Konstaterer litt fortvilet at jeg har nerdefaktor nok til å gå inn på linken og bli småstresset fordi bruksanvisningen ikke vil la seg printe ut. He-he.. Men jeg liker tanken på å faktisk gjøre det.

Anonym sa...

Artig! Hvor mange snøkrystaller har Rambukk selv arkivert denne vinteren mon tro?

Rambukk sa...

Når jeg har passert de hundre og må legge skiene på hylla, skal jeg begynne å arkivere snø. Tenk deg sjekkereplikken på gamlehjemmet: "Hei snuppa, vil du bli med på rommet og spise fyrstekake mens jeg viser deg snøsamlingen min?"